Dnevnik anđela čuvara - Kerolin Džes Kuk


Odlučih se da čitam knjigu Dnevnik anđela čuvara samo zog ovog dnevnik (volim da čitam dnevnike). Nisam imala pojma o čemu se radi.  Ubrzo sam shvatila da knjiga nema formu dnevnika već je samo napisana u prvom licu. Posle par stranice ništa mi nije jasno, ne razumem o čemu ona piše. Žena je mrtva i sada je sam sebi anđeo čuvar. Odnosno, ona mora da proživi svoj život ponovo i da vodi računa o sebi. Meni je to delovalo strašno glupavo i htela sam da odustanem od čitanja, ali rekoh ajde da vidim možda se nešto i dogodi. Stil je pitak i sve se brzo dešava. Tako da je naša junakinja već u nekom mračnom stanu gde pomaže jednoj devojci da se porodi. Devojka pri porođaju umire, rađa se mala devojčica, a anđeo shvata da je prisustvovala  sopstvenom rađanju. I tako počinje njena avnatura. Ona prati sebe i pokušava da pomogne sebi, a pri tom, prava ona to ne zna, a anđeo je reši da promeni svoj život i da tera živu sebe da sve radi ispravno. I tako ona, na ovaj način otkriva mnoge tajne o svom životu koje nije znala. Iako se Rut (tako se zove anđeo) trudi da ispravi greške, pitanje je koliko će joj to uspeti, da li se nečiji život može promeniti? Zvuči glupavo? I jeste. Ja nikako ne volim knjige sa ovakom tematikom, ali sam uživala u čitanju zbog načina na koji je sve opisano. Ovo nije neko dubokoumno štivo iz kojeg ćete naučiti bogzna šta, ali ima nešto u sebi što mi nije dalo da zaspim i prestanem da čitam. Mada ako zanemarimo brbljivog anđela, i ako ovu priču posmatramo bez nje, ovo je zapravo odlična priča o odrastanj žene čija je majka narkomanka umrela pri njenom rađanju, a njeno detinjstvo se svelo na 'šetanje' od jende do druge hraniteljske porodice, preko doma za napuštenu decu, puno droge I alkohola, do… Neću više da otkrivam, ko želi neka pročita knjigu. Ono što me vuklo da sve brže I brže čitam jeste činjenica da Margo zapravo ne zna kako je umrla a jako želi da sazna, I mene je to veoma zanimalo. Srećeom te otkriju na kraju, inače bih se razočarala kao kada sam čitala Potraga za Odri. 
Na početku sam pomislila da je ovo komedija I da liči na knjigu Sofi Kinsele Devojka iz dvadesetih, ali ovde nema nikakve komedije, ovo je drama sa velikim d, sa mnogo jezivih I potresnih scena, sa mnogo patnje I nesreće.

Naslov originala: The Gaurdian Angel's Journal;
Godina izdanja: 2011, kod nas 2012;
Izdavač: Vulkan;
Broj strana: 288;
Vreme radnje: počinje 60-tih godina prošlog veka, završava se danas;
Mesto radnje: Engleska - Amerika - Australija;
Ocean (od 1 do 5): 4.